Een luisterend oor nodig?

Een vermoeden van autisme bij jezelf, je kind, partner, collega,..? 1001 vragen over hoe je autisme een plek in je leven geeft? Onze vrijwilligers luisteren naar jouw verhaal en denken mee over jouw vragen en bezorgdheden.

Autismetelefoon

Wie kan er terecht aan de autismetelefoon?

De Autismetelefoon wordt bemand door persoonlijk betrokkenen, zoals ouders, partners, ... en personen met autisme.

De Autismetelefoon is normaal bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9u en 12u30 en tussen 13u30 en 15u30. Op woensdagnamiddag zijn wij gesloten. Hieronder vind je de permanentie voor de komende twee weken.

Krijg je geen gehoor tijdens de permanentie? De vrijwilliger is in gesprek met een andere beller. Je wordt niet doorgeschakeld en hoort de gewone beltoon. Probeer later nog even opnieuw te bellen.
De Autismetelefoon is een lijn met gedeelde kost. Dit betekent dat bellen naar dit nummer niet gratis is. Je vindt de kostprijs per minuut op de website van jouw telefonieverstrekker.

Heb je als persoonlijk betrokkene of persoon met autisme liever een face-to-face gesprek? Kom dan even langs tijdens het Infohuis Autisme? Ook hier staan ouders, partners en personen met autisme voor je klaar voor een babbel.

Onze collega’s van de Liga Autisme Vlaanderen zitten voor u klaar aan de Autismechat op maandag, dinsdag en donderdag van 18u tot 22u en op woensdag van 14u tot 22u.

Verder kan u ook 24u op 24u, 7dagen op 7 terecht bij Tele-onthaal op het telefoonnummer 106.

 

 

Beschikbaarheid autismetelefoon