Een luisterend oor nodig?

Een vermoeden van autisme bij jezelf, je kind, partner, collega,..? 1001 vragen over hoe je autisme een plek in je leven geeft? Onze vrijwilligers luisteren naar jouw verhaal en denken mee over jouw vragen en bezorgdheden.

Autismetelefoon

Wie kan er terecht bij de Autismetelefoon?

Iedereen met vragen of nood aan een luisterend oor kan bij de Autismetelefoon terecht.
De Autismetelefoon wordt bemand door persoonlijk betrokkenen, zoals ouders, partners, ... en personen met autisme.

 

Wanneer kan je terecht bij de Autismetelefoon?

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
9u30 - 12u30 9u30 - 12u30 9u30 - 12u30 9u30 - 12u30 9u30 - 12u30
        13u30 - 15u30
19u30 - 22u30 19u30 - 22u30 19u30 - 22u30 19u30 - 22u30  

 

 

 


Geen gehoor of bezet?

Krijg je geen gehoor tijdens de permanentie? De vrijwilliger is in gesprek met een andere beller. Je wordt niet doorgeschakeld. Probeer later nog even opnieuw te bellen. Kom je terecht op het antwoordapparaat, dan bel je buiten de permanentie-uren.

 

Wat kost de Autismetelefoon?

 Sedert december 2018 is er geen tariefverschil meer tussen een 078-nummer en een ander vast nummer.

  •  als je bijvoorbeeld een mobiel abonnement hebt met een aantal belminuten, dan zijn de 078-nummers (sedert 12-2018) inbegrepen in de belminuten
  •  als je een tarief hebt waarbij je betaalt voor de gesprekken tijdens de piekuren, dan betaal je hetzelfde tarief voor de gesprekken naar een 078-nummer
  •  als je gratis belt naar vaste lijnen, dan bel je ook gratis naar 078-nummers

 

Alternatieven

Je mag altijd contact opnemen met de VVA-mailbox, deze wordt opgevolgd door vrijwilligers en collega's: vva@autismevlaanderen.be.

Iemand nodig die naar je luistert en met je meedenkt? We zoeken een contactbondgenoot die jou begrijpt.

Heb je als persoonlijk betrokkene of persoon met autisme liever een face-to-face gesprek? Kom dan even langs tijdens het Infohuis Autisme! Ook hier staan ouders, partners en personen met autisme voor je klaar voor een babbel.
Let op: Onze Infohuizen gaan niet door zolang de maatregelen voor COVID-19 van kracht zijn.

Het team van de Liga Autisme Vlaanderen zit voor u klaar aan de Autismechat op maandag, dinsdag en donderdag van 18u tot 22u en op woensdag van 14u tot 22u.

Verder kan je 24u op 24u, 7 dagen op 7 terecht bij Tele-Onthaal op het telefoonnummer 106.

Beschikbaarheid autismetelefoon